RSS
 

HDR – Roma

25 Jun

Am fost la Roma in Mai anul acesta si am avut ocazia sa mai exersez tehnica HDR / bracketing. Am descoperit ca sunt cateva lucruri de luat in seama :

  • Pe cat posibil sa nu aveti in cadru elemente care se deplaseaza notabil (asta include de obicei caini, oameni, masini in deplasare) pentru ca vor aparea ca “fantome”. Photomatix, softul de combinat HDR are optiune de eliminare “fantome” dar e mai ok sa previi decat sa corectezi
  • Daca vrei sa apari tu intr-un set de cadre pentru HDR nu da aparatul cuiva, si de teama ca ar gresi, pune-l pe automat. Pentru ca autofocalizarea va alege ea punctul de focalizare si risti (cum am patit eu) sa iesi defocalizat
  • Daca poti sa folosesti un trepied, fa-o! Oricat maresti ISO ca sa micsorezi durata de expunere (ca sa nu misti, schimband incadrarea) tot nu iese ca atunci cand folosesti trepied. Nu ma pot pronunta in privinta monopiedelor inca insa sunt cam sceptic in privinta folosului lor. Plus ca marind exagerat ISO (3200 la D5000 cum e cazul meu) vei introduce mult zgomot de imagine. Chiar si cu combinarea celor trei cadre si optiunea de reducere de zgomot din Photomatix ramane mult zgomot vizibil (magenta, gri, negru)

In rest va las sa urmariti pozele “combinate” :

 

Pod insula Tiberina

In poza de mai sus puteam sa incerc sa deschid mai mult luminozitatea raului si a peretilor dar am considerat ca iese nerealist..

DSC_0725_6_7_tonemapped

Aici, pe straduta ingusta, soarele era chiar puternic iar cerul ar fi iesit un alb sters. De altfel se poate deduce din cat de luminate sunt frunzele din spatele masinii.

Cartier 1

Aici a fost cazul tipic cu silueta orizuntului. Fie scoteam cerul in regula si casele si prim planul negre fie invers. Prin combinare consider ca a iesit chiar un rezultat bun.

Tivoli - Casa d'este 2

Un pic prea inchis cerul in parte superioara dar altfel am salvat linia norilor care altfel ar fi fost pierduta cu siguranta.

Tivoli - Casa d'este 1

 

DSC_0787_8_9_tonemapped

 

DSC_0739_40_41_tonemapped

Vitraliul din pacate nu l-am putut salva in totalitate. Probabil cu un alt aparat foto, care mi-ar permite un set de mai mult de 3 poze as fi putut. Mai ales daca avea si o sensibilitate ISO mai buna, incat sa pot trage suficient de intunecat, cu detalii, cat sa iasa vitraliul clar. Atata a fost sa fie aici.

DSC_0742_3_4_tonemapped

Nici aici nu sunt prea multumit cu nivelul de zgomot de imagine din zonele intunecate. Poate in viitor…

DSC_0675_6_7_tonemapped

Ce am incercat aici a fost mai mult un experiment de expunere, in sensul ca “vagauna” centrala era neagra complet in pozele initiale. Altfel subiectul nu e deloc interesant.

DSC_0648_49_50_tonemapped

 

DSC_0651_2_3_tonemapped

 

DSC_0535_6_7_tonemapped

Aici geamurile, ca nu sunt vitralii, au iesit relativ in regula insa lumina artificiala din stanga are un aer “dubios”. Sper sa gasesc o cale sa o fac mai “credibila”.

DSC_0525_6_7_tonemapped

Vitraliul acesta mi s-a parut superb. Insa nu am putut sa fac poza “centrat” pe el si perpendicular. Corecturile de perspectiva si de centrare (plus cele de deformare) le-am facut din Lightroom. Sper sa ma mobilizez curand sa scriu un articol si despre asta, pentru ca cred eu, va beneficia multa lume de pe urma lui.

Dom

Domul avea zona centrala supraluminata. Acum am reusit sa ii disting ferestrele si arcadele.

DSC_0032_3_4_tonemapped

Cerul, va dau cuvantul de onoare, nu a fost modificat in nici un fel. Exact asa a iesit natural.

Cartier 2

Aici haloul de prin jurul soarelui ce apunea enerveaza un pic dar inca nu am gasit cum sa evit aceste efecte nedorite.

Colloseum

 

 
No Comments

Posted in Tehnici

 

Leave a Reply

 

 
 
WP Like Button Plugin by Free WordPress Templates